Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


söndag, september 05, 2010

14 dagar kvar

Nu är valrörelsen verkligen igång. SVT och Sveriges Radio gör - faktiskt, jag tycker det! - ett gott arbete för att medborgaren ska kunna göra ett aktivt och välgrundat val. Igår såg jag statsminister Fredrik Reinfeldt i "Utfrågningen" på SVT24. Allt beröm åt honom, han är min statsministerkandidat! Men han lovade ju inte att han skulle sitta kvar som statsminister fram till pensionen. Kul!
Opinionsmätningar, javisst! Jag tror och hoppas att medvinden för Alliansen ger ytterligare utdelning fram till valet. Många vill vara med i ett vinnande lag, eller hur? Å andra sidan kan valrörelsen bli ännu tuffare framöver. Matchen är inte vunnen. Så prata med folk och betona Alliansen mer än ett visst parti i Alliansen. Alla fyra partier behövs för att om möjligt t.o.m. få egen majoritet. Så tänker jag.