Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


söndag, september 10, 2006

Vallöften ska hållas!

Inför valet för fyra år sedan lovade moderaterna i Örkelljunga årliga förstärkningar till såväl utbildningsnämnden som socialnämnden. Tre bokslut har upprättats (2003, 2004 och 2005) vilka visar att vi uppfyllt vårt vallöfte! Det känns bra att ha kunnat samla en majoritet för att år efter år prioritera kommunens allra viktigaste uppgifter: skola, vård och omsorg.

Räknar man alla ökade kostnader för detta har vi på tre år ökat på med 51 miljoner. Det är riktigt mycket pengar. För skolans del har 14 fler anställts och för vården 16 fler på tre år, dvs. ytterligare 10 anställda per år till skola, vård och omsorg.

Gång på gång läser jag påståenden om nedskärningar. Varför måste det vara så i en valrörelse? Jag kommer bara på två svar: antingen okunnighet eller direkt lögn. Jag litar på att de flesta väljarna vill ha ärliga politiker som håller vad de lovar.