Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


lördag, augusti 26, 2006

Hot mot politiker får aldrig förekomma

Med bestörtning läser man i dagens NST att Björn Zorec (fp) flera gånger utsatts för skriftliga hot. Jag (och moderaterna) stöder hans polisanmälan. Brott ska utredas och helst klaras upp! Bra att frågan om politikerns utsatta situation kommer upp, även om händelsen i sig är fruktansvärt beklaglig. Jag kommer att be Björn om kopior på de upprepade skriftliga hoten. Efter att under åren ha studerat många politikers alster kanske man kan finna ordval, layout och utskiftskaraktär så att misstanke kan riktas mot någon speciell. Här känner jag (och vi) att oenigheter i sakfrågor helt kan ställas åt sidan och allt stöd som är möjligt skall ges för att Björn och hans familj ska fredas!