Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


lördag, september 19, 2009

Valdag - igen!

I morgon söndagen den 20 september är det val till Svenska Kyrkan. Det är en mycket stor valapparat:
Ett församlingsval (Örkelljunga församling för mig) med två olika valsedlar.
Ett val till samfälligheten (för mig) med fyra olika valsedlar.
Stiftsfullmäktigeval (Lunds stift för mig) med 12 olika valsedlar.
Slutligen val till kyrkomötet med 13 olika valsedlar.
Vid kyrkovalen 2005 röstade endast 12% av Svenska kyrkans medlemmar, något mer i Örkelljunga församling men något mindre i Lunds stift än genomsnittet. Här finns en självklar utmaning att lyckas engagera fler medlemmar som väljer att delta i valen.
Så alla ni som funderar på att gå och rösta - GÖR DET! Den som avstår ger samtidigt andra ett större inflytande. Och valresultat blir det även om många är passiva.
FRIMODIG KYRKA är mitt övertygade val, det verkliga alternativet i kyrkovalet.