Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


onsdag, oktober 26, 2011

TACK efter 32 år i örkelljungapolitiken

Vänner läsare.
Så kom då ögonblicket då jag självmant bestämde mig för att lämna in min avsägelse. Det är emot mina principer att inte fullfölja ett uppdrag jag åtagit mig - men ibland ska man kanske göra undantag från principer. Så fick det bli.
Jag har naturligtvis funderat en längre tid och allt har ett sammanhang. Exempel:
  • Jag har sedan länge en ny roll, faktiskt en allt mindre roll, i moderaterna. Ibland har jag upplevt att det finns ett begränsat utrymme att agera inom. Således har det kraftfullt argumenterats mot mitt val att formulera motioner. Men - moderaterna är mitt parti även nu!
  • Jag har tagit illa vid mig av bloggarna (orknyheter och orkbilder), främst för den nesliga behandlingen av Carina Zachau men också andra. Det "roliga" kan jag hitta, men detta överskuggas vida av det vulgära. Så borde ingen behandlas!
  • Mitt liv innehåller naturligtvis mycket större och viktigare saker än några kvällssammanträden per år. Jag följer mitt hjärta och inser att (M)-gruppen klarar sig utmärkt utan mig.
  • Man ska försöka sluta medan det är roligt. Ibland tar det slut genom att man blir "avsatt" på ena eller andra sättet. Nu mår jag bra på att kunna välja själv!
Jag vill rikta stora TACK till väljare och vänner. Främst inom Moderaterna och inom de allianser som bildat majoritet finns goda och glada vänner som uppmuntrat och stöttat. Men också den starka och aktiva opposition som leddes av Mats Persson vill jag tacka. Politiken förädlas av en god opposition! Och många gånger har god humor och goda skratt varit en del av det politiska arbetet, vilket kanske inte alla vetat om.