Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


måndag, september 25, 2006

Starkt stöd för (m) i personvalet!

Stort tack för all respons i valrörelsen och i personvalskryssningen! Jag fick personligen över 16 % av de moderata kryssen i Örkelljunga vilket aldrig har varit högre. Dessutom ett mycket bra resultat; endast tre skånska kommunalråd fick större stöd.
1. Göran Holm (m), Vellinge (över 18 %!)
2. Anette Åkesson (m), Båstad (över 17 %)
3. Peter Kovacs (m), Höganäs (också över 17 %)
4. Jan Erik Einarsson (m), Örkelljunga (över 16 %)

Ännu högre stöd i Örkelljunga fick Carina Zachau med 29 kryss fler än jag. Grattis!! Endast en moderat i Skåne fick större andel av valsedlarna kryssade för sitt namn, såvitt jag kunnat finna. Således ett helt strålande resultat!

Högsta stöd i personvalskryssningen bland socialdemokratiska kommunalråd fick Niklas Karlsson i Landskrona (15 %). Tre kommunalråd nådde inte ens upp till gränsen som är 5 %, dock minst 50 röster. Kanske är det så att moderata väljare hellre än andra kryssar en individ och gör ett personligt val av den man har förtroende för.