Välkommen!

Roligt att just du vill stanna upp och ta del av min blogg! Jag är lätt att kontakta för synpunkter i något ämne. Gör gärna det!!
Mailadress: jan_erik_einarsson@hotmail.com
Mobil 0708-607102 / Jan Erik


fredag, maj 15, 2009

La Voix och EU-valet

La Voix (Rösten) är det svenska bidraget i lördagens schlagerfestival. Malena Ernman är operasångerskan som höjer rösten, bokstavligt talat, och jag önskar henne lycka till i tävlingen!

Du och jag ställs nu i juni inför demokratiska val till EU-parlamentet, med möjlighet att förtidsrösta från den 20 maj. Vi i Sverige hade ett besvärande dåligt valdeltagande vid förra valet 2004, klart under 40 %. Demokratin kräver av oss att vi kan bestämma oss för att delta och visa någon vårt förtroende i valet. Det kan bli lite konstigt, som med junilistan förra gången som blev tredje största parti. I år verkar partiet nästan helt ute. Men det var väljarna som röstade så och det är det fina med demokratin.
Så - höj också du rösten (!) och gå och rösta i EU-valet. Själv kommer jag (nog) att rösta på Hans Wallmark (M). Han är jätteduktig, ängelholmare, röstade emot samkönade äktenskap och en rasande trevlig och social person. Moderaterna får 4 platser i valet om det går sådär bra, men 5 platser om det går så bra som opinionsmätningarna tyder på. Hans står på 5:e plats.
"Vi måste höja våra röster för att höras!"